TommyTomato creëert levenslang gezonde eters
Hoe maken wij impact?
Heel veel partijen vertellen over hun sociaal ondernemerschap, maar wat is dat dan?
Is alleen een duurzaam MVO beleid voldoende? Of mag je alleen ‘eerlijke’ producten verkopen of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst nemen?
Tja.. vele vragen vele antwoorden, die hadden wij ook. Nu wij geregistreerd zijn bij de code sociale ondernemingen kunnen wij dus echt open en transparant zeggen: Ja, wij zijn een social impact onderneming. Hoe we dagelijks werken aan het maken van impact lees je hier.
De registratie bij de Code Sociale Ondernemingen geeft ons de mogelijkheid om dat, wat we dagelijks met hart en ziel doen, open en transparant te communiceren. Om geregistreerd te blijven moeten we openheid van zaken geven en moeten wij onze impact meten. Zodra we winst maken reserveren we een deel voor het maken van impact. Ook zijn de statuten van TommyTomato gewijzigd zodat het duidelijk is dat wij een impact onderneming zijn met een belangrijke missie:
Levenslang gezonde eters creëren
Kijk voor meer informatie over de code sociaal ondernemen op www.codesocialeondernemingen.nl.
Deze impactpagina wordt steeds geupdate en delen we hier onze impact resultaten. Mocht je verdere vragen tips en of ideeën hebben over hoe TommyTomato nog meer of beter impact kan maken neem dan contact op met Lyanne Simon via 06-11 62 15 75 of via lyanne@tommytomato.nl
Missie
Levenslang gezonde eters creëren.
Visie
Plant een zaadje oogst en gezonde generatie
Strategie
- TommyTomato levert warme, vegetarische en hapklare lunches aan kinderen op de basisschool. Zo leren kinderen samen gezond eten en krijgen ze genoeg energie voor een actieve dag, door te doen ervaren ze dat groenten lekker zijn.
- Ouders bepalen zelf wat ze kunnen betalen. Via sponsorgeld legt TommyTomato het verschil bij.
- Voor een gezonde continuïteit heeft TommyTomato €3,35 voor de onderbouw en €3,89 voor de bovenbouw per lunch nodig.
- Ouders nemen een abonnement dat per maand gestart of gestopt kan worden.
Theory of Change (TOC)
TommyTomato heeft een Theory of Change opgesteld waar inzicht wordt verkregen in waarom veranderingen plaatsvinden en hoe deze leiden tot de tot standkoming van impactdoelstelling(en). Het helpt ons te bepalen welke interventies er nodig zullen zijn en welke investering daarvoor nodig is.
Zie hier onze versie van de Theory of change. Ook deze zullen we regelmatig updaten.
Stakeholder management
Via stakeholder management houden we rekening met iedereen om ons heen, stakeholders zijn belanghebbenden van onze organisatie. We weten wie dat zijn en we zijn met hen in contact en vragen ons daarbij af wat hen drijft in hun relatie met TommyTomato. Pas daarna kijken we naar onze eigen boodschap. Wat willen we nou precies vertellen en hoe laten we die boodschap aansluiten op de belevingswereld van degene die willen bereiken? Zie hier onze stakeholderanalyse.
Stakeholder dialoog
Later voegen wij updates uit onze stakeholder dialoog aan deze pagina toe.
Impact rapportage & Financiele rapportage
In de impactrapportage geven we aan hoeveel impact we al hebben gemaakt.
Or(e)ganogram
TommyTomato is voor het grootste gedeelte in handen van de oprichters Bas en Erik. 10% van de aandelen is tijdens de opstartfase verkocht aan impact investeerders die dezelfde missie nastreven als de oprichters. Zie hier het or(e)ganogram.